reklama

Krok po kroku

03.07.2013

Makijaż ślubny - Anna Czapnik. Praca Konkursowa MUT/2_2013


 

Makijaż subtelny to makijaż dla kobiety romantycznej i delikatnej. Powinien być eteryczny, ale też podkreślający urodę Panny Młodej. W tym przypadku duże znaczenia ma rozświetlenie twarzy. Dlatego przed nałożeniem podkładu zastosowałam bazę rozświetlająca (Guerlain, Meteorites Perles). Następnie nałożyłam na twarz modelki podkład nawilżający (Make Up Atelier Paris, FL 2B) i rozświetlający korektor (Lancome, Teint Miracle 01). Wykonałam delikatne konturowanie twarzy zaznaczając miejsce pod kością policzkową ciemniejszym podkładem. Za pomocą rozświetlającego korektora uwypukliłam kości policzkowe. Ten sam korektor zastosowałam również na grzbiet nosa i wgłębienie na brodzie, co pozwoliło podkreślić trójwymiarowość twarzy przy jednoczesnym zachowaniu subtelnego wyrazu całego makijażu. Przypudrowałam twarz modelki (puder Make Up Atelir Paris, PLR Rose). Na obie górne i dolne powieki nałożyłam bazę (Urban Decay) oraz jednolicie, na całe powieki, opalizujący cień sypki (Glazel, 08) stopniując jego intensywność tak, żeby najmocniejszy akcent znajdował się na powiece ruchomej. Bardzo delikatnie zaznaczyłam linię górnych rzęs czarną kredką, a kształt brwi modelki zarysowałam za pomocą cieni (Benefit). Rzęsy zostały wytuszowane (Guerlain, Macsara Cils D’enfer). Kształt ust skorygowałam za pomocą konturówki (Kryolan, 906) i pomalowałam je różową, matową pomadką (Inglot). Kości policzkowe modelki musnęłam różem (Benefit, Bella Bamba).

Ciekawym wykończeniem stylizacji ślubnej dla romantycznej panny młodej są włosy ułożone w miękkie fale, ozdobione naturalnymi kwiatami.

 

Makijaż klasyczny- nawiązuje do lat 50 i 60, do starych hollywoodzkich filmów. Jest idealnym rozwiązaniem dla kobiety lubiącej styl retro, fanki Audrey Hepburn czy po prostu Panny Młodej, która ceni sobie szyk i elegancję.

Na twarz modelki nałożyłam podkład nawilżający (MAP FL 2B) poprzedzając  go bazą sylikonową (Smashbox, Photo Finish Light). Obszar pod oczami pokryłam korektorem (MAP FL VAIV). Ten sam korektor nałożyłam na grzbiet nosa i kości policzkowe w celu rozświetlenia tych części twarzy. Następnie zaaplikowałam puder sypki (Kryolan, anti shine). Konturowanie wykonałam za pomocą ziemi egipskiej (Bikor), dzięki której mocno zarysowałam kości policzkowe. Nałożyłam ją również na skronie i lekko na linię żuchwy dla podkreślenia owalu twarzy modelki. Wycieniowałam górną powiekę rozświetlając wewnętrzny kącik oka białym, błyszczącym cieniem (Inglot). Środek powieki ruchomej pokryłam beżowym, matowym cieniem, a karmelowym brązem wycieniowałam zewnętrzne kąciki oczu po skosie ku górze, aż do środka linii brwi inspirując się makijażem oka lat 50 i 60 (oba cienie- paleta YSL, Tresor D’afroque). Na dolnych powiekach od wewnętrznych kącików powtórzyłam perłową biel (Inglot), resztę powieki pokryłam ciemnym brązem (z palety MAP T10). Na górnej powiece narysowałam wyraźną i charakterystyczną kreskę eyelinerem w żelu (MAP, Black ENW). Kształt brwi podkreśliłam za pomocą cieni (Benefit), a rzęsy wytuszowałam (Guerlain, Macsara Cils D’enfer) oraz dokleiłam kępki w zewnętrznych kącikach oczu modelki. Do makijażu ust użyłam czerwonej konturówki (Art Deco, 10), którą pomalowałam całe usta. Dla uzyskania trójwymiarowego efektu środkową część ust pokryłam błyszczykiem (Balance, 110).

Idealnym dopełnieniem makijażu klasycznego jest elegancka fryzura np. w postaci gładkiego koka. Jako biżuteria świetnie sprawdzą się perły.

 

Makijaż ekstrawagancki jest idealnym rozwiązaniem dla kobiety, która jest otwarta, lubi wyraźne kolory i kształty.

W tym przypadku nałożyłam na twarz modelki bazę (Smashbox, Photo finish light). Następnie podkład (MAP FL 2B) oraz korektor (MAP FL VAIV). Zrobiłam lekkie konturowanie twarzy nakładając o ton ciemniejszy podkład pod kości policzkowe, na skronie i linię żuchwy. Na policzki modelki centralnie zaaplikowałam naturalny róż w kremie (Balance Teint). Na całą twarz nałożyłam puder (Kryolan, Anti Shine). W tym makijażu postawiłam na dość odważne podkreślenie oczu. Na górną i dolną powiekę zaaplikowałam bazę pod cienie (Urban Decay). Górną powiekę wycieniowałam w kolorach: różowym (MAP, Inglot) i pomarańczowym (MAC) tak, aby wszystkie kolory były zauważalne, ale przejścia między nimi były płynne. Cienie zostały roztarte na zewnątrz i ku górze. Natomiast dolne powieki podkreśliłam od wewnętrznego kącika intensywnym turkusem, a na pozostałe 2/3 dolnych powiek położyłam ciemny fiolet (MAP, paleta T09) wyciągając go poza powiekę i kierując ku górze. Na górnej powiece modelki narysowałam charakterystyczną, dość grubą kreskę eyelinerem w żelu (MAP, Black ENW) optycznie podnosząc zewnętrzne kąciki oczu ku górze. Wytuszowałam rzęsy (Guerlain, Macsara Cils D’enfer) a cieniami do brwi (Benefit) podkreśliłam ich kształt. Dokleiłam również długie rzęsy w kępkach. Usta obrysowałam konturówką (Kryolan, 906) i wypełniłam je błyszczykiem (Kobo).

Taki makijaż świetnie dopełnia fryzura w artystycznym stylu. Należy pamiętać jednak, żeby zachować umiar przy takiej stylizacji, decydując się na delikatną biżuterię albo całkowicie z niej zrezygnować.

 

Modelka: Katarzyna Czerwińska

Foto: Kamil Lasoń

Fryzury: Ola Dubiel

Makijaże: Anna Czapnik

 



Goldpress ul.Pęcicka 20, 01-688 Warszawa

tworzenie stron warszawa, projektowanie serwisów internetowych