reklama

WSPÓŁPRACA Z...

Artykuł opublikowany w Make-Up Trendy nr.: ZIMA 3/2011
08.10.2012

Kamila Zielińska

czyli jak nawiązać współpracę z projektantem



Pasja i namiętność zawarte w projektach bardzo szybko docenione zostały przez wysublimowane gusta. I nagle wszystko nabrało tempa. W 2009 roku trzy wyróżnienia na najbardziej prestiżowym konkursie dla projektantów „ Złota Nitka” w kategorii Pret a porter za kolekcję „Stalowa Subtelność”. Nagroda specjalna ASVOF Award od prasy zagranicznej przyznana przez francuską dziennikarkę i światowego krytyka mody Diane Pernet oraz Robb`a Young`a. Fashion News Daily, Catwalk photo, Fashion trends and designer looks oraz przychylne recenzje, które pojawiły się na stronie internetowej brytyjskiego VOGUE`A. Drugie wyróżnienie od „Young Polish Designers Fundation” oraz trzecie wyróżnienie mediów. Kamila Zielińska została zaproszona jako gość zagraniczny na II Spotkania Fashion Designers Casino Grao Puerto Azahar Castellon, gdzie uczestniczyła w pokazie wraz z wybitnymi projektantami hiszpańskimi.



Redakcja MAKE-UP trendy: Jak wygląda współpraca projektanta z wizażystą?


Kamila Zielińska:

Na pewno przy sesji fotografi cznej każdy chciałby się wykazać, popisać umiejętnościami. Często gdy jest skromna sukienka, a wizażysta chce zwrócić uwagę na swoją pracę, wykonać jakiś barwny „numer popisowy”, chce zaszaleć z kolorami. Ale pamiętajmy ,że naprawdę dobry wizażysta potrafi zrobić piękne „beauty” najwyższej jakości „no make- up”. Zwykle charakter moich sukienek narzuca właśnie taki styl i dlatego współpracując z najlepszymi mogę liczyć na porozumienie bez słów :)


RM: Czego projektant oczekuje od wizażysty?

KZ: Nie jest ważne, żeby wizażysta MODELKA - MARIA GACA PROJEKTANT - KAMILA ZIELIŃSKA "ZAWTRA" FOTOGRAF - ŁUKASZ PĘCAK MAKE UP - MONIKA CHMIELEWSKA uczestniczył w przymiarkach. Jego praca zaczyna się na sesji. Jeśli wie, jaki jest styl projektanta i widział jego poprzednie prace, zrozumiałe jest, że nie będzie oczekiwał rewolucji w charakterze marki projektanta. Make-up artist powinien mieć dobry warsztat i opanować zasady makijażu fotograficznego.




RM: Jak powstaje wizja makijażu do kolekcji ?

KZ: Tutaj najważniejszy jest klient docelowy, kobieta do której skierowana jest kolekcja. Jeśli są to kostiumy, żakiety bardziej do biura dla kobiet pracujących to budujemy dress code business woman. Tutaj ważną rolę spełniają dodatki, w tym wypadku np. okulary. Wtedy należy pamiętać o drobnych niuansach np. jak bardziej podkreślone oko. Jeśli powstaje kolekcja sylwestrowa, to kierujemy się aktualnymi trendami na sezon karnawałowy. Inny czynnik to grupa wiekowa kobiet, dla których powstaje kolekcja. RM: Jak weryfi kuje Pani umiejętności wizażysty, z którym Pani współpracuje? KZ: Pracowałam z wieloma wizażystami nie zawsze byłam zadowolona. Na samym początku pracy bywało różnie, z biegiem czasu nabrałam doświadczenia i zbudowałam sobie swoją mała bazę fachowców, z którymi świetnie mi się pracuje, to prawdziwi artyści ! Efekt ich pracy widać dopiero na zdjęciach i tutaj zawsze polegam na uwagach fotografa, który w procesie obróbki zdjęć wychwytuje wszelkie niedociągnięcia.



RM: W jaki sposób pozyskuje Pani zespół makijażystów do pokazu mody ?

KZ:  Pokazy - zawsze jest przy nich mnóstwo pracy. Mam kilka zaprzyjaźnionych firm, z którymi bardzo dobrze się czuję i współpracuję ze stałą ekipą. Często jest to narzucone odgórnie, kiedy na przykład jednym ze sponsorów jest firma kosmetyczna, ale dobre marki i zgrane team’y zawsze pracują prężniej.


RM: Ilu wizażystów pracuje na backstage`u?

KZ: Wszystko zależy od pokazu i ilości  modelek. Jeśli modelek jest ok 20, to potrzeba co najmniej czterech wizażystów.

Czytaj więcej w numerze: ZIMA 3/2011


Goldpress ul.Pęcicka 20, 01-688 Warszawa

tworzenie stron warszawa, projektowanie serwisów internetowych